The Antichrist, by Joseph Roth
L'Anticristo è ovunque, l'Anticristo is in us, the Antichrist will guide the story. He sits on the throne of kings, longer claws on the papal curia, he wants the destruction of the Jew and the Jew lives if they desire the salvation exclusively for his people. The Antichrist has laid the foundations of Hollywood, the capital of the lost souls who have sold the shadow to the devil in exchange for money and illusions. And now the shadow rules the world.
Contemporary history with its most important events comes from the pages of The Antichrist of Joseph Roth (Editori Riuniti) as a history of Shadows, crossed by the bug shattering the illusion that each ancestral knowledge, the roots of smangiucchiando historical consciousness, leave foot building unreal, ie shadows, like those of the cinema, and then Lies, ideologies, projections of what Nietzsche called the "will to power". For Roth, steeped in spirituality and suffering from inflamed poetic fury, are misleading forms of all nationalism, which disregards the communion of brotherhood camaraderie in resolving it patriotic or worse in the bond of blood the breed. Misleading forms of communism that kills God and raises the machine to machine by reducing the man himself, because a servant does not know that even being a servant, but it is believed in the name of a master deception that acts as a witchcraft, is not the natural son of the Golem?
L 'Antichrist di J. Roth è un libro che scrive sulla pelle. Il linguaggio è ispirato, la filosofia è profonda. La verità si fa strada tra infuocati arabeschi di immagini scaturite da una mente febbrilmente attiva, difficile da seguire. Il discorso è infarcito di geniali neologismi che avvolgono in una rete di segrete analogie realtà apparentemente lontane (ne è un esempio la scomposizione Holly-wood, letteralmente "bosco di agrifogli", accostata per assonanza al tedesco Holle-Wut, "furia d'inferno": e "furia d'inferno" sarà in tutto il testo la città dove l'umanità delle persone che vendono l'ombra svapora nella vacuità del personaggio). Perfino il mito entra in campo, laddove lo sguardo si fa abissale e rifiuta any mediation, the point at which the dialectic becomes empty chatter: the Monster is there before us, with its mild eyes of a beast and we recognize it. Roth himself warns, "I wrote this book as a reminder and a warning, that the Antichrist will be recognized in all the forms in which it shows."
Recognize the Antichrist, even if is cloaked in false humility, even wearing the clothes of the victim, can lead to the worst of solitudes. To fight against all those who feel and would not want to, but "must". The Antichrist seems to read "against all" and, as noted in the introduction beautiful Flavia Arzeni , is "an anarchist text, nichilista, intriso di profondo pessimismo". Impressione confermata dalla brava traduttrice Cristina Guarnieri che nella nota introduttiva aggiunge: "Il Roth che si manifesta in queste pagine, moderno Geremia, ha un timbro troppo acceso, troppo profetico, perché possa essere ricevuto con facilità. Con la sua irruenza oratoria e la sua verve teatrale non risparmia nessuno: né l'antisemita né l'ebreo, né la dittaura nazista né quella comunista, né il cinema né i giornali".
Ma siamo nei primi anni '30, come non essere pessimisti? come non cogliere nell'atmosfera stessa che si respira i segni della distruzione e la presenza del Male? I poeti hanno inoltre delle antenne particolari, like those of insects: translating the vibrations of the air and obtained images of what is happening in the depths, where destinies are forged. I would add that Roth feels very ahead of its time in the demonic and destructive technology hatching itself, enveloping in its web countries, cultures and political systems very different and distant, even opposing. The myth of the Russian Bolshevik machine imposes itself as a business man from New York. The machine steals the shadow of the actor or the mere appearance of Hollywood and the machine forces the poor miners working underground as a mole for extracting coal and coal as the coal trade and under the earth there should never be.
course, the only way out (If ever there is one) that might suggest the pages of Roth is impossible to go to more of holiness. The way of those who waives qualsasi seduction, does not seek power, and adheres to their fragility recognizing "son" of the Creator, in need of grace, the brother of all men. But not exactly. This pamphlet
explosive can certainly understand putting it in the context of the whole work of Roth. Job , The legend of the Holy Drinker , we speak of a humanity that is great in recognition of its natural imperfections. The Antichrist act where the man is considered immune dal peccato ed elabora una specie di forsennato idealismo che lo spinge a pensare di realizzare sulla terra la Perfezione celeste. L'Anticristo abita l'uomo che crede e nel momento in cui crede di essere Angelo. Gli isterici utopismi a base religiosa, nazionalista e ideologica (come quelli che sorreggono tutte le rivoluzioni, da quella francese a quella russa a quella tecnologica) portano con sé una lunga catena di crimini, commessa sempre in nome della Giustizia e del Progresso.
Il santo di Roth, colui che combatte l'Anticristo, non è quello "impossibile" delle agiografie. Non è San Giorgio vittorioso sul drago. Ma il santo peccatore che nella fragilità viva e vera della sua carne trova il miglior antidoto contro la gelida astrazione di an idealism which acts in the world as an anti-personnel mine. Disintegrating the unity of the unique shape and reducing each order all'amorfa substance of the matter. How does the money, as the war. Bells created to praise and then merged and re-shape to manufacture bullets (the most beautiful chapters that approach significantly bells, or better rendering of bells, and artillery). Because there is no land to conquer and earn money. And they discarded plasma ridisfa is the hand of the Antichrist.
The Antichrist of Joseph Roth , Editori Riuniti, 2010
read about it the nice review of Claudio Magris the Corriere della Sera 17 December 2010. You can find it here
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